O músico galego é trompeta principal na orquestra oriental e convidado na norteamericana, onde actúa baixo a dirección de Riccardo Muti
O trompetista Esteban Batallán (Barro, 1983) coñece ben a vida errante que a música impón sobre moitos intérpretes. Dende que se iniciou no estudo e práctica do seu instrumento con apenas sete anos, Batallán ten formado parte ou colaborado con orquestras de Galicia á India, de Ámsterdam a Porto, de Italia a Suíza. Na actualidade ocupa a praza de trompeta principal Hong Kong Philarmonic, ao tempo que colabora coa Chicago Symphony Orchestra en calidade de principal convidado.Na formación norteamericana traballa cun nome mítico da dirección, o italiano Riccardo Muti, que imprime o seu carácter nunha orquestra que figura entre as mellores do mundo. Entre os factores que inflúen na pegada que un director pode imprimir entre os seus músicos, Batallán cita o «xesto» á hora de dirixir, «a maneira na que dirixe (carácter, mirada, o seu propio movemento corporal...), a súa idea sobre o que estea interpretando, como el pode ver e transferir a súa idea sobre a obra, como transmite a música, como trata ao grupo, como se expresa sen necesidade de falar...». Factores que, no caso de Muti, fan del alguén que «transmite a música con todo o seu ser e demanda do colectivo unha gran implicación en todos os aspectos». «Sen dúbida, é un gran director, indubidablemente o mellor intérprete da música de Verdi e a italiana en xeral despois de Toscanini», loa Batallán.
Para o trompetista galego, poder tocar con esta orquestra é un soño cumprido. «Podo perfectamente describir a sensación de tocar xunto coa xente que dalgunha forma idolatrei sempre, con eles crecín escoitando as súas gravacións e coas cales considero que aprendín a crear en min unha determinada forma de tocar simplemente analizando esas gravacións, meténdome a fondo nelas e tentando “imitar”, por así dicilo, un estilo, unhas maneiras, unha forma de percibir ou interpretar a música...», describe. Batallán considéraa a mellor orquestra sinfónica existente e é consciente de que poder tocar con ela é o resultado de moito esforzo e dedicación, pero que non rematou aquí nin moito menos. Unha vez acadada a posición de principal convidado, o trompetista galego xa está traballando arreo para optar a formar parte da Chicago Symphony Orchestra, xa que hai audicións convocadas para o vindeiro mes de xuño. Isto non significa que desatenda as súas obrigas en Hong Kong: «Teño varios meses por diante de tocar grandes obras do repertorio sinfónico (Mahler, Bruckner, Strauss, Tchaikovsky, Stravinsky..) co noso director musical, Jaap van Zweden, que tamén é titular da New York Philharmonic).
Linguaxe universal
Así, entre Occidente e Oriente, transcorre a vida de Batallán, que forma parte desa gran ONU
de músicos que participan dunha linguaxe universal, a música, e que fai
que se lles entenda alá onde van. Un código do que Batallán tamén é
mestre, xa que recentemente estivo na súa Galicia natal para impartir
unha clase mestra no conservatorio de Vigo. Sobre a súa faceta docente, o
trompetista cre que a clave está en transmitir non só coñecementos,
senón ideas e actitudes. «Coas miñas vivencias intento fomentar o
que creo que todos deberían de ter en conta: paixón pola música, polo
instrumento, dedicación, organización, disciplina... e sempre desde a
humildade, o respecto e a honestidade, valores que a veces se difuminan
ou esquecen», relata. Batallán confésase devoto de Wynton Marsalis, por integrar o mellor da clásica e do jazz, de Adolph Herseth -«o mítico solista de Chicago Symphony»-, Maurice Andre -«o máis destacado concertista do século XX»- ou Arturo Sandoval, «(unha estrela da música lixeira e do latinjazz». Todos eles figuras míticas da trompeta, un instrumento co que o galego afirma ter unha relación «totalmente emocional»: para el, igual que para moitos músicos, o instrumento é case un membro máis da familia ao que coidar.
https://www.lavozdegalicia.es/noticia/cultura/2019/04/10/esteban-batallan-chicago-hong-kong/0003_201904G10P34991.htm
No hay comentarios:
Publicar un comentario