§ A liña máis demandada é
a de Mellora das competencias clave, seguida da de Reforzo, orientación e apoio
§ A Consellería atendeu
todas as demandas de profesorado adicional para desenvolver estas iniciativas
A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional acaba
de publicar a resolución definitiva dos centros seleccionados con
contratos-programa dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes
públicos de educación infantil, primaria e secundaria para o curso 2018/19.
Serán en total 248 os centros da provincia pontevedresa que desenvolvan 765 accións nalgunha das 7
liñas de actuación dos contratos-programas. No
conxunto de Galicia 572 centros desenvolverán 1.623 accións dos
contratos-programas.
A
Consellería atenderá todas as demandas de profesorado externo adicional para
desenvolver estas iniciativas, contratando 150 profesores e profesoras na
provincia. No referido aos docentes dos propios centros pontevedreses que se
implican no desenvolvemento destas accións, serán un total de 139.
Segundo as
estimacións, os contratos-programa chegarán este curso académico a 177.059 alumnas
e alumnos da provincia pontevedresa. A resolución definitiva pode consultarse no portal educativo da Xunta de
Galicia.
Liñas
de actuación
A través de sete liñas de traballo concretas
os contratos-programa inciden en ámbitos de actuación como a identificación de
dificultades de aprendizaxe e articulación de respostas axeitadas, o fomento
dun bo clima na aula e no centro que favoreza o proceso de ensino e
aprendizaxe, a atención educativa aos colectivos vulnerables, a adquisición de
competencias clave, o fomento da igualdade e a coeducación, a participación das
familias ou a mellora da xestión dos centros, entre outros.
A primeira, de Reforzo, orientación e apoio
(PROA), busca mellorar as perspectivas escolares do alumnado con dificultades,
a través do traballo ou apoio organizado para a adquisición das destrezas
básicas que lle faciliten a incorporación plena ao ritmo de traballo ordinario
e ás esixencias das diferentes áreas e materias.
Pola súa
banda, a liña 2 céntrase nas accións para a mellora
da competencia matemática. O desenvolvemento desta actuación incluirá sempre o
reforzo desta competencia, podendo incluír tamén actuacións para a mellora en
comunicación lingüística e/ou competencias básicas en ciencia e tecnoloxía.
A liña 3, de
Mellora da convivencia e promoción da igualdade nos centros, inclúe todas
aquelas accións que repercutan e interveñan na mellora do clima escolar e das
relacións entre os membros da comunidade educativa; mentres que a liña 4 se
centra na prevención do abandono educativo temperán e do absentismo escolar.
A quinta liña está orientada a mellorar o
nivel de coñecementos do alumnado para acadar a excelencia. Trátase dunha
medida de atención á diversidade na que se desenvolverán iniciativas de afondamento
nos coñecementos do alumnado. Pola súa banda, a sexta liña está conformada por
un conxunto de medidas ou actividades destinadas a mellorar a xestión dos
centros educativos a partir da
reflexión e a toma de decisións baseadas na avaliación dos procedementos que se
desenvolven neles.
Finalmente a
sétima liña de actuación ten por obxectivo o reforzo de competencias
clave en 3º e 4º de ESO e FP Básica como modalidade de acompañamento fóra do
horario lectivo. O desenvolvemento desta actuación supón a creación de grupos
de reforzo da competencia matemática, da competencia en comunicación
lingüística e/ou das competencias básicas en ciencia e tecnoloxía. En todo
caso, priorizarase a competencia matemática.
No hay comentarios:
Publicar un comentario