§ A liña máis demandada é
REFÓRZA-T
§ A Consellería atendeu
todas as demandas de profesorado adicional para desenvolver estas iniciativas
A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional acaba
de publicar a resolución definitiva dos centros seleccionados con
contratos-programa dirixidos á mellora do éxito no ensino público en educación
infantil, primaria e secundaria para o curso 2019. Serán en total 635 centros
os que desenvolvan 2.326 accións nalgunha das 9 liñas de actuación dos
contratos-programas. Na provincia de Pontevedra un total de 279 centros
desenvolverán 1.108 accións.
O número de centros
implicados na provincia increméntase deste xeito nun 12,5% fronte aos 248
participantes do curso pasado, que desenvolveron 765 accións. Aínda así, a
Consellería atenderá todas as demandas de profesorado externo adicional para
desenvolver estas iniciativas, contratando 238 profesores e profesoras.
A liña de actuación
máis demandada é REFÓRZA-T. O número de centros por cada modalidade e o
alumnado participante pode consultarse na seguinte táboa:
Liña ou
modalidade
|
Nº de
centros
|
Alumnos
implicados*
|
1
|
205
|
4.943
|
2 A
|
109
|
17.023
|
2 B
|
102
|
16.026
|
2 C
|
68
|
11.561
|
3
|
127
|
35.524
|
4
|
163
|
38.693
|
5
|
122
|
15.941
|
6
|
18
|
2.562
|
7
|
116
|
16.908
|
8
|
45
|
Non vai
dirixida ao alumnado
|
9 A
|
17
|
279
|
9 B
|
13
|
186
|
9 C
|
3
|
34
|
*Cómpre aclarar que
estes alumnos non se poden sumar entre si porque moitos deles participan en
varias liñas da iniciativa.
Liñas de actuación
Tras as
modificacións realizadas na convocatoria para este curso 2019/20 as 9 liñas de
actuación quedan tal e como se describe a continuación.
A liña 1, REFÓRZA-T, ten como obxectivo mellorar o
rendemento académico do alumnado con dificultades, por medio do traballo ou
apoio organizado fóra do horario lectivo, para a adquisición das destrezas
básicas que lle faciliten a incorporación plena ao ritmo de traballo ordinario
e ás esixencias das diferentes áreas e materias do alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º
de educación primaria, de 1º e 2º de educación secundaria obrigatoria e de
formación profesional básica. Entre outras competencias, reforzaranse as
destrezas matemática, en ciencia e tecnoloxía e en comunicación lingüística.
A liña 2, de Mellora das competencias clave,
centrarase en traballar a competencia
matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía e a competencia en
comunicación lingüística das linguas curriculares impartidas no centro, co fin
de mellorar os resultados e elevar os niveis de éxito escolar. As medidas
incluídas nesta actuación serán desenvolvidas por profesorado do centro dentro
do horario lectivo. O alumnado destinatario é todo o de Primaria, ESO e FP
Básica.
Ao abeiro da liña
3, unha das novidades deste ano, IGUÁLA-T,
desenvolveranse accións que interveñan no fomento da coeducación, promoción da
igualdade de oportunidades entre mulleres e homes, prevención e tratamento da
violencia de xénero, promoción do respecto pola diversidade afectivo-sexual,
prevención e tratamento da LGBTIfobia e outras medidas semellantes.
O seu obxectivo é
traballar na escola os valores que fomenten a igualdade efectiva entre homes e
mulleres, a prevención da violencia contra a muller e as actitudes e
comportamentos discriminatorios pola orientación sexual ou a identidade de
xénero. Esta modalidade vai dirixida ao alumnado de todos os centros que poden
participar na convocatoria.
No caso de CON-VIVE, liña de actuación número 4 e
tamén nova neste curso, ten como obxectivo identificar as incidencias
relacionadas coa convivencia no seo da comunidade educativa e promover a súa
solución e a creación dun bo clima nas aulas.
Para iso
estimularanse as competencias emocionais no alumnado (a través de obradoiros de
habilidades sociais, de autocoñecemento e outros similares), mellorarase a
competencia social e cívica (CSC) e impulsarase a participación colaborativa
das familias e doutras institucións e entidades na mellora da convivencia
escolar. Esta modalidade vai dirixida tamén ao alumnado de todos os centros que
poden participar na convocatoria.
A través da última
das liñas novidosas, a 5, INCLÚE-T,
desenvolveranse medidas que fomenten e melloren a inclusión no centro dirixidas
á atención á diversidade, á inclusión educativa do alumnado, á colaboración con
asociacións que traballan na diversidade funcional, ao fomento de recreos
igualitarios e inclusivos, ao desenvolvemento de dinámicas de traballo
cooperativo e á creación de escolas de nais e pais, e outras medidas
semellantes.
Entre os seus
obxectivos están favorecer a inclusión dos colectivos máis desfavorecidos, como
o alumnado inmigrante, o retornado ou que está en risco de exclusión social e
promover medidas que fomenten a inclusión, desenvolvendo estratexias referidas
á inclusión e a equidade educativa. O alumnado destinatario é o mesmo que o das
liñas 3 e 4.
Nesta convocatoria
a liña 6 diríxese á Prevención do
abandono temperán e do absentismo escolar, e terá como finalidade atender o
alumnado con menor motivación para aprender, de xeito que se lle ofrezan
respostas adaptadas ás súas posibilidades e aos seus intereses, para seguir
avanzando na súa aprendizaxe, diminuíndo o risco de abandono ou desinterese.
Deste xeito, búscase diminuír o abandono e aumentar as posibilidades de éxito
escolar no ensino obrigatorio.
Para iso
desenvolveranse medidas específicas nos centros con menor índice de titulación
ou promoción na educación secundaria e intervirase naqueles centros de primaria
e secundaria con maiores taxas de abandono escolar temperán. Ao mesmo tempo
impulsarase a coordinación entre organizacións e institucións da contorna.
A Mellora do nivel de coñecementos para acadar
a excelencia será o obxectivo da liña número 7, que trata de dar resposta
ao alumnado con maior motivación para aprender, á vez que supón unha medida de
atención á diversidade na que se desenvolverán iniciativas de afondamento nos
coñecementos do alumnado, co fin de incrementar a excelencia. Ao abeiro desta
modalidade planificaranse diferentes obradoiros. Pódense canalizar a través
desta vía as semanas culturais ou científicas, a participación en programas
educativos externos ao centro e, en xeral, o traballo por proxectos.
A liña 8, de Mellora da calidade na xestión dos centros,
continuará centrándose na xestión administrativa, co fin de implantar un
sistema de xestión de calidade de cara á súa certificación e de desenvolver un
modelo de xestión que permita estandarizar procedementos comúns dos centros e
que permita facilitar a introdución de boas prácticas de xestión educativa.
Finalmente a liña
9, outra das reformuladas, está dirixida ao Reforzo
de competencias clave en 3º e 4º de ESO. O seu desenvolvemento suporá a
creación de grupos de reforzo da Competencia matemática (PREMAT), da
competencia Comunicación lingüística das linguas curriculares impartidas no
centro (PRELIN) ou das competencias básicas en ciencia e tecnoloxía (PRETEC).
No hay comentarios:
Publicar un comentario