§ A integración das novas tecnoloxías,
a convivencia escolar e o clima nas aulas, as iniciativas formativas no ámbito
STEM, e escola inclusiva e atención á diversidade son as liñas de traballo máis
demandas polos colexios
§ O obxectivo destes plans e
perfeccionar as competencias profesionais dos docentes co fin de mellorar a
calidade da educación e os resultados escolares do alumnado
Un total de 260
centros educativos públicos da provincia de Pontevedra terán este curso un Plan
de Formación Permanente do Profesorado (PFPP) con unha ou máis liñas
formativas. Deles, un total de 140 incorpóranse este curso á iniciativa,
mentres que outros 120 xa participaron nela o curso pasado. A relación de
centros implicados pode consultarse no enlace web http://www.edu.xunta.gal/portal/node/23825.
O obxectivo destes plans -que cada ano pon en
marcha a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria- é
perfeccionar as competencias profesionais dos docentes co fin de mellorar a
calidade da educación e os resultados escolares do alumnado. Trátase de que cada
centro desenvolva actividades centradas nas súas necesidades, ao tempo que se
propicia unha organización escolar que favoreza a transformación dos centros en
organizacións capaces de aprender e xerar coñecementos. A Consellería prestará
o seu apoio económico e humano a estes plans de formación a través do Centro
Autonómico de Formación e Innovación (CAFI) e dos centros de formación e
recursos (CFR).
No conxunto de Galicia, este curso
desenvolverán estes plans 688 centros de ensino públicos, o 70% do total e case
o dobre ca o curso pasado.
Liñas
máis demandadas
As liñas máis demandadas para o presente curso
foron a Integración didáctica das TIC, traballo colaborativo en rede a través
de espazos virtuais e Educación Dixital (un total de 220 centros); convivencia
escolar e clima da aula, centros saudables e relación coas familias (200
centros), iniciativas formativas no ámbito STEM (110 centros) e escola
inclusiva e atención á diversidade (150 centros).
Módulo
de formación sobre igualdade
Como novidade neste curso, todos os Plans de
Formación do Profesorado, así como os grupos de traballo e seminarios contan
cun módulo formativo en liña obrigatorio sobre igualdade, convivencia e
inclusión, cun recoñecemento de 20 horas de formación que busca facilitar o
coñecemento sobre as cuestións básicas dos protocolos e plans de actuación da
Consellería nesta materia.
Na convocatoria actual a liña de traballo
prioritaria dos plans de formación é a programación, avaliación e metodoloxías
que favorecen a adquisición das competencias clave segundo os novos currículos.
Ademais, os plans de formación poden tratar unha das seguintes liñas:
‘Planificación estratéxica das linguas no centro’; ‘Integración didáctica das
TIC. Traballo colaborativo en rede a través de espazos virtuais. Educación
dixital’; ‘Atención á diversidade e cambios metodolóxicos asociados’;
‘Convivencia escolar e clima da aula. Relacións coas familias’; ‘Actualización
científica e didáctica do profesorado’; ‘Mellora da xestión dos centros (con
especial atención á xestión directiva) e dos procesos de calidade’; ‘Programas
europeos e internacionais: accións e plans de promoción e desenvolvemento’; e
‘Biblioteca escolar, alfabetizacións múltiples e aprendizaxe por proxectos’.
No hay comentarios:
Publicar un comentario