A Deputación e a Unión de Consumidores activaron este
servizo o 2 de setembro e, ante a elevada demanda, ampliouse ata o 30 de
novembro
· O aforro
mínimo situouse nos 45 euros anuais, chegando a un máximo de 1.200 euros para
unha das familias atendidas
· De
media, o asesoramento recibido nas oficinas da Deputación e UCGAL situouse nos
100 euros anuais para fogares sen calefacción eléctrica e en máis de 200 euros
os que a posuían
Máis do 80% das 3.486 familias atendidas nas oficinas de
asesoramento sobre aforro na factura eléctrica postas en marcha pola Deputación
de Pontevedra e a Unión de Consumidores de Galicia estaban a pagar máis do que
lles correspondería no seu recibo da luz.
Así se desprende do balance de funcionamento destas
oficinas, abertas ao público o 2 de setembro e que pecharon as súas portas o
pasado 28 de novembro.
Cambios como adaptar a potencia contratada á realmente
consumida, optar por unha tarifa de discriminación horaria que moitos dos
usuarios descoñecían ou a posibilidade de acollerse a axudas públicas, son
algunhas das vías que se lle abriron aos asesorados destas oficinas, que
poderán aforrar desde 45 euros anuais como mínimo ata os 1.200 euros ao ano que
poderá aforrar unha familia que, por un mal asesoramento, tiña contratada unha
potencia moito máis elevada da que precisaba.
En canto aos aforros medios, oscilou entre os 100 euros
anuais de media en fogares sen calefacción eléctrica e entre 200 e 250 euros
para os fogares con calefacción eléctrica.
Moitos destes aforros están vinculados aos modelos de
tarifa, xa que para moitos fogares optar por unha tarifa de discriminación
horaria reducirá notablemente a súa factura da luz.
Mercado
libre ou regulado
Outro dos temas máis repetidos nas oficinas de
asesoramento foi todo o relacionado co mercado libre e o mercado regulado, dado
o gran descoñecemento xeral existente en torno ás diferenzas, vantaxes e
inconvenientes de cada un deles.
Así, nas oficinas detectouse que unha media do 36% dos
usuarios está no mercado libre e que, en moitos casos, este paso ao mercado
libre se fixo sen consentimento ou con información enganosa.
Desta forma, foron moitas as familias atendidas que se
interesaron polo procedemento para poder volver ao mercado regulado, para o que
recibiron información detallada.
As axudas públicas, as tarifas de discriminación
horaria, os novos contadores dixitais ou a potencia máis adecuada a cada fogar,
foron outros dos temas abordados, aos que no mes de novembro se sumaron as
consultas sobre o novo modelo de factura, que comezou a implantarse en outubro
e que a moitos usuarios lles ocasionou dúbidas.
Tamén foron moitas as consultas sobre as
cantidades cobradas de máis nos dous primeiros trimestres do ano e que as
compañías deberían devolver (algo do que non se beneficiaron os usuarios do
mercado libre).
A información detallada que se lle ofreceu a cada
usuario, en base aos datos reais do seu fogar, e as claves para que cada un
poida ler correctamente cada un dos apartados da súa factura deu lugar a unha
satisfacción xeneralizada dos usuarios, máxime cando lle vai supoñer á inmensa
maioría deles un aforro notable nos seus gastos mensuais.
Outras
consultas
As oficinas estiveron abertas, ademais, a consultas sobre
outros temas de preocupación dos cidadáns, polo que, aínda que a maioría dos
usuarios acudiu en busca de asesoramento para aforrar na súa factura de
electricidade, tamén se atenderon consultas sobre o recibo do gas, seguros ou
telefonía, entre outras.
Malia que inicialmente o acordo entre a Deputación e a
Unión de Consumidores establecía que as oficinas permanecesen abertas desde o 2
de setembro ata finais de outubro en Pontevedra, Vigo, A Estrada, Lalín, Cambados,
Cangas, Ponteareas, Tui, Redondela e Vilagarcía, a elevada demanda animou ás
dúas institucións a prorrogar o acordo e manter este servizo tamén durante o
mes de novembro, prestando atención nas oficinas de Pontevedra, Vigo e
Vilagarcía (por ser as de maior demanda) e en Lalín, para atender a zona de
Deza e Tabeirós-Terra de Montes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario