Deputación e Unión de
Consumidores puxeron en marcha unha rede de 10 oficinas distribuídas por toda a
provincia
·
Pontevedra, Vigo,
Cangas, A Estrada, Cambados, Lalín, Ponteareas, Redondela, Tui e Vilagarcía acollen
os centros de atención
·
Entre as primeiras
persoas que hoxe acudiron ás oficinas detectouse xa unha elevada porcentaxe de
usuarios que estaban no mercado libre sen sabelo
·
Esta rede completa o
labor de información realizado nos meses de xuño e xullo, con charlas en 18
concellos da provincia
·
O prezo do quilovatio
no mercado regulado situouse entre o 1 de xaneiro e o 31 de agosto en 10,8
céntimos, mentres que o prezo fixo anual que están a ofertar as
comercializadoras non baixa dos 14 céntimos
Os
usuarios de enerxía eléctrica que desexen coñecer se poden pagar menos na súa
factura da luz e como facelo, ou que queiran aclarar calquera dúbida
relacionada co mercado eléctrico, dispoñen desde hoxe mesmo dunha rede de 10
oficinas distribuídas por toda a provincia onde recibirán asesoramento
individualizado por parte de expertos na materia e que estará aberta, como
mínimo, durante os próximos dous meses.
Isto
é posible grazas á colaboración entre a Deputación de Pontevedra e a Unión de
Consumidores de Galicia, que vén de poñer en marcha a antedita rede de oficinas
co obxectivo de contribuír a poñer un pouco de luz no complexo funcionamento do
sistema eléctrico español.
Así
o anunciaron esta mañá o presidente da Administración Provincial, Rafael
Louzán, e o presidente da Unión de Consumidores de Galicia (UCGAL), Miguel
López, nunha rolda de prensa celebrada no Pazo Provincial.
As
oficinas situaranse na sede da Deputación en Pontevedra e en Vigo; nas
respectivas casas do concello en Cangas, A Estrada, Lalín, Tui e Vilagarcía; en
Exposalnés, en Cambados; na Oficina Municipal de Información ao Consumidor en
Ponteareas; e no Multiusos da Xunqueira en Redondela, e estarán abertas ao
público de 10,00 horas a 14,00 horas, de luns a venres.
No mercado libre sen
sabelo
Nestas
primeiras horas de funcionamento das oficinas, detectáronse xa numerosos casos
de persoas que estaban no mercado libre sen sabelo. “Veñen a preguntar por qué
a eles non lle devolven na factura da luz cando ao seu veciño si lle devolven”,
asegurou Miguel López, para quen esta dúbida demostra “que os usuarios están a
subscribir contratos sen ser conscientes do que realmente asinan”.
De
aí a importancia de poñer en marcha estas oficinas que, tal e como asegurou o
presidente da Deputación, Rafael Louzán, non só asesorarán de forma
pormenorizada e individualizada a cada usuario, senón que tramitarán tamén as
reclamacións que sexa preciso e oportuno presentar.
Neste
sentido, Louzán e López coincidiron na necesidade de poñer luz sobre un mercado
que adoeceu sempre de falta de transparencia e na que, segundo afirmaron, agora
o goberno central está tratando de “poñer orde”.
Aforro medio
Segundo
quedou de manifesto na rolda de prensa, a complexidade do sistema eléctrico e a
falta de claridade están a facer que os usuarios que se pasan ao mercado libre
non deixen de medrar, situándose na actualidade en 10,5 millóns de españois.
Así,
Miguel López asegurou que non se entende “como 10,5 millóns de españois están
nun mercado no que pagan máis pola electricidade e que lle garante menos
dereitos”.
De
feito, os datos indican que os usuarios poderían aforrar uns 200 euros anuais “co
contrato axeitado, a tarifa axeitada e a potencia que realmente precisan”.
A
modo de exemplo, citou que o prezo da enerxía no mercado regulado se sitúa no
período do 1 de xaneiro ao 31 de agosto en 10,8 céntimos o quilowatio, mentres
que a oferta de prezo anual fixo que as comercializadoras de referencia están a
facer non baixa dos 14 céntimos. Iso supón que, nun fogar medio con 4.000
kilowatios de consumo ao ano suporá un aforro de 120 euros.
Análise detallada e
comparativas
Por
iso, cada un dos usuarios que acuda ás oficinas de asesoramento sairá delas con
información detallada que lle permitirá “tomar unha decisión racional, baseada
en datos reais”.
Os
técnicos da Unión de Consumidores especialistas no mercado eléctrico analizarán
“o seu contrato, a súa factura, o seu histórico de consumo e exporanlle a esa
persoa as distintas opcións do mercado actual: prezos por tarifas horarias, das
distintas das comercializadoras de referencia… e sairá das oficinas levando esa
información detallada en termos económicos dos custes que lle pode supor estar
no mercado equivocado, ter o contrato equivocado e a potencia equivocada”.
Para
ofrecerlle o mellor asesoramento, os usuarios poderán acudir ás oficinas de
luns a venres de 10 a 14 horas co maior número posible de facturas.
Charlas informativas
Miguel
López e Rafael Louzán incidiron na necesidade de facilitarlle toda esa
información aos usuarios, que a miúdo carecen de información básica como “de
quen son clientes, en que mercado están, que tarifa teñen contratada e que
posibilidades teñen de aforrar nas súas facturas”.
De
feito, foron xa numerosas as persoas que obtiveron esa información básica nas
charlas que durante os meses de xuño e xullo se desenvolveron en 18 concellos
da provincia, como primeira parte desta campaña.
Nesas
charlas informativas, as dúbidas máis repetidas referíanse a se os
usuarios estaban no mercado regulado ou no libre; se era necesario substituír
os contadores analóxicos por dixitais (cando, quen o debe facer, quen o ten que
pagar …); a existencia da tarifa de Último Recurso (Bono Social) á que moitos
asistentes poderían acollerse pero da que descoñecían a existencia; as
posibilidades de cambio de tarifa e como facelo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario