§
A Consellería de Cultura e Educación vén de resolver a convocatoria
para 2015/2016, a través da que se reparten 200.000 euros entre os 239 centros
seleccionados, unhas axudas destinadas á adquisición de libros
§
Os clubs de lectura funcionan como un espazo integrador e de encontro de
toda a comunidade escolar no que se fomenta o hábito lector entre o alumnado
Este curso 2015/2016, un
total de 79 centros educativos públicos da provincia de Pontevedra, nove máis
que o ano pasado, contarán con clubs de lectura. En total, en Galicia
desenvolverán a súa actividade 239 clubs Así se desprende da recente resolución
da convocatoria da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos da Consellería
de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, que ten por obxecto dinamizar
a lectura entre os mozos e mozas nos centros de ensino secundario obrigatorio e
postobrigatorio.
Os detalles da resolución poden consultarse no
seguinte enderezo web http://www.edu.xunta.es/portal/sites/web/files/resol_clubslectura_1516_final.pdf.
A Consellería destina un total de 200.000
euros -distribuídos entre os 239 centros- co fin de sufragar os gastos
derivados do desenvolvemento das actividades previstas para o club de lectura.
En concreto, as contías están destinadas, fundamentalmente, á adquisición de
libros para realizar as diferentes accións, volumes que posteriormente pasarán
a engrosar os fondos da biblioteca escolar.
Fomentar
o hábito lector e a convivencia
Os clubs de lectura funcionan como un espazo integrador
e de encontro no que alumnado, nais, pais e outros membros da comunidade
educativa poden intercambiar opinións e experiencias lectoras arredor dun libro.
Son, por tanto, unha clara oportunidade para fomentar o hábito lector entre os
mozos e mozas, así como un entorno ideal para promover a convivencia harmoniosa
no seo da comunidade educativa.
Asemade, os clubs están a funcionar, en moitos
casos, como unha vía para descubrir os novos soportes para a lectura dixital,
espazos para a experimentación con dispositivos electrónicos e formatos como os
booktrailers, os blogues e as redes sociais.
O éxito desta actividade de dinamización da
lectura tense demostrado na alta participación dos centros nesta e en
anteriores convocatorias, así como por parte dos participantes nas Xornada dos
Clubs de lectura, unha xuntanza anual que se vén organizando para fomentar a
reflexión conxunta e o intercambio de experiencias arredor desta actividade.
Ademais, ao abeiro destes clubs creouse un premio co obxectivo de recoñecer á
escritora ou escritor galego máis lido nestes espazos no pasado curso, en sinal
de agradecemento á súa contribución e axuda na consecución de lectores en
galego.
A
biblioteca como espazo fundamental
Neste contexto, a biblioteca escolar xoga un
papel fundamental dentro do centro educativo para desenvolver e afianzar o
hábito lector entre o alumnado. A Consellería, a través do Plan de Mellora de
Bibliotecas Escolares (PLAMBE), ao que este ano xa están adheridos 575 centros,
está a transformar e potenciar os usos da biblioteca co obxectivo de que
funcione como un centro de recursos interdisciplinar de apoio ás aprendizaxes.
De feito, trátase dun espazo que fomenta a adquisición de competencias clave e,
ao mesmo tempo, favorece a integración das TIC nun contexto de alumnos e
alumnas xa nativos dixitais.
No hay comentarios:
Publicar un comentario