Os
concellos teñen xa o convenio marco para adherirse ao servizo se así o desexan
· Son xa máis de 20 os municipios que
trasladaron a súa intención de integrarse no servizo
· Técnicos da Deputación traballan nos
cálculos do custe do servizo e a súa repercusión nas taxas municipais
· Está perfilado o concurso para
adxudicar o proxecto piloto de compostaxe, que se porá en marcha en canto se
fixe o número de concellos adheridos
· O presidente da Deputación destacou a
vontade de consenso para lograr un servizo que sexa “máis eficaz, máis racional
e con menor custe para concellos e cidadáns”
O presidente
da Deputación Provincial de Pontevedra, Rafael Louzán, analizou hoxe cos
membros dos tres grupos provinciais que integran o comité creado para a posta
en marcha dun servizo provincial de recollida de lixo, a situación actual de
tramitación do servizo e as liñas que se pretenden seguir para avanzar neste
proxecto.
Rafael Louzán
subliñou a “vontade de consenso” e incidiu en que se trata de conseguir un
“servizo máis eficiente, máis racional” e que avance nunha premisa que
considerou “fundamental”, “separar máis e mellor para que os custes ambientais
e económicos sexan moito menores para concellos e cidadáns”.
En canto á
situación actual de tramitación, os concellos teñen xa sobre a mesa o Convenio
marco de adhesión, co obxecto de que todos os que estean interesados poidan ir
xa sumándose ao servizo.
Máis de 20 concellos
Nesta liña,
no transcurso da xuntanza púxose sobre a mesa que nestes momentos son máis de
vinte os concellos que xa mostraron a súa intención de incorporarse ao servizo e
cos que, malia que o custe final do servizo pode variar en función do número de
concellos integrados no sistema, se está estudando cal sería custo e a súa
repercusión nas taxas de cada concello.
Así mesmo, na
reunión puxéronse sobre a mesa todas as alternativas analizadas nestes meses co
obxectivo de conseguir o mellor servizo posible na provincia e de dar resposta
ás distintas propostas que foron xurdindo ao longo das reunións previas do
grupo de traballo.
Entre os
modelos de xestión e tratamento de lixo que se valoraron polos técnicos está o
do sistema húmido/seco, implantado na Mancomunidade do Barbanza, pero que hai
que descartar para o novo servizo porque vai contra o Plan de Xestión de
Residuos de Galicia, que non contempla a súa ampliación cara lugares onde non
estea implantado agora.
Polo tanto,
nun futuro habería que ir á implantación dun quinto contenedor para a recollida
separada da fracción orgánica, algo que xa se contempla o regulamento do
servizo.
Planta do Morrazo
Outra das
cuestións que se plantea a á posibilidade de posta en valor da planta do
Morrazo, actualmente moi infrautilizada, xa que foi concibida para o tratamento
de todo o lixo orixinado na Mancomunidade mediante a separación dos residuos
susceptibles de ser valorizables e a elaboración de compost da fracción
orgánica, separada en orixe, pero na que nunca se chegou a poñer en marcha este
modelo de xestión.
De feito,
úsase unicamente para o transvasamento dos residuos recollidos cara a outros
destinos, sen tratamento previo (a excepción dos residuos de xardín e/ou
madeira que son triturados antes da súa transferencia).
Segundo o
estudo realizado polos técnicos e presentado hoxe, sería preciso ampliar a
planta en 30.000 metros cadrados para que poidesen realizarse nela os procesos
de separación da bolsa amarela, compostaxe de residuos, tratamento de lamas e
xestión de residuos hospitalarios.
Compostaxe
Así mesmo,
nestes meses de tramitación avanzouse tamén nunha das propostas presentadas nas
reunións previas, como é a de incluír a compostaxe no servizo provincial.
Neste
sentido, está xa perfilado o concurso para adxudicar o proxecto piloto de
compostaxe, que permitirá subministrar 1.300 composteiros nos concellos que se
adhiran ao servizo intermunicipal.
Este proxecto
suporía un custo estimado de 140.000 euros e só se está á espera de pechar o
número de concellos adheridos para poñelo en marcha.
Ademais, estase
en contacto con distintas empresas para tratar os temas da construción e
xestión dunha futura planta compostaxe na provincia de Pontevedra, pero sempre
tendo en conta que o Plan de Xestión de Residuos de Galicia 2010-2020 xa ten
prevista unha na zona sur de Galicia.
Novo sistema de tratamento
Por outra
banda, tamén está en estudo un novo sistema de tratamento mecánico-térmico.
Este proceso tecnolóxico, aínda en fase de desenvolvemento, consistiría no
seguinte:
Os residuos
recollidos nos municipios chegarían a unha instalación de tratamento onde sería
descargados nunha praia de descarga, despois pasarían por un imán para extraer
tódolos materias férricos existentes e logo serían triturados para diminuír
o seu tamaño e favorecer o proceso seguinte. Estes residuos serían introducidos
no autoclave ou “pota de presión” para
obter, finalmente, un produto estable e esterilizado.
Deste
tratamento obteríanse todos os materiais posibles para a súa valorización,
tales como: Fibra orgánica, PET, HDPE, metais non férricos, inertes; combustible
derivado do residuo, que se valorizaría enerxeticamente; e un resto non
valorizable que iría a un depósito controlado ou calquera outro tratamento
final
Servizo máis
económico no medio prazo
O presidente
da Deputación destacou a vontade de consenso demostrada na xuntanza e incidiu
en que o que busca a Deputación é “intentar e, espero poder logralo, facer as
cousas da forma máis sensata e razoable posible”.
Así, tras
subliñar que se trata dunha actuación que “está na liña do que agora se necesita, que se agrupen
servizos e se fagan máis económicos para os cidadáns”, amosou a súa confianza
en que este traballo “nos leve a un servizo máis eficiente e
que no curto e medio prazo resulte máis económico”.
Salientou que
a disparidade de taxas, de organización do servizo, de períodos de cobranza, de
medios… co que se está levando agora a xestión dos residuos fai especialmente
dificultoso poñer en marcha un servizo conxunto que busca unha harmonización na
provincia.
“Partimos
dunha descompensación, que é que ata agora a xestión deste servizo se está a
facer de 62 formas distintas”, algo que, segundo afirmou, fai difícil esa
homologación, para a que se da un prazo de dous anos.
Nesta liña, anunciou que nos orzamentos de 2014
se contemplará xa unha partida económica para facilitar que os concellos que se adhiran a este servizo
poidan facer á adaptación aos custes reais do servizo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario