Manuel Ruibal, artista: É unha mostra moi complicada de encaixar, pero moi lírica - Voz de Barro. Noticias

Breaking

El tiempo en Barro

El tiempo - Tutiempo.net

viernes, 4 de octubre de 2013

Manuel Ruibal, artista: É unha mostra moi complicada de encaixar, pero moi lírica

O pontevedrés inaugura hoxe ás 20.00 horas no Centro Cultural Novacaixagalicia de Vigo “A fauna na obra de Ruibal”, unha mostra que acolle máis de medio centenar de pezas inspiradas en animais domésticos e salvaxes que só viron a luz nun.
 
Fai apenas seis meses que o creador pontevedrés Manolo Ruibal (Porráns, Barro, 1942) publicou “A fauna na obra de Ruibal”, un libro de arte editada por Bricmas e Follas Novas que recolle a reprodución dunhas cen obras inspiradas en animais tanto salvaxes como domésticos, «unha temática que sempre formou parte da miña vida e da miña infancia e que nos últimos anos rescatei no meu taller para facer realidade un soño que tiña en mente desde fai anos: poder dar vida a unha colección absolutamente protagonizada por fauna». A segunda parte deste proxecto materialízase hoxe coa inauguración dunha exposición co mesmo título que o catálogo no Centro Cultural da Fundación Novacaixagalicia en Vigo, que permanecerá aberta ao público ata o próximo 27 de decembro.Todas as pezas que ocuparán o espazo expositivo da cidade olívica están reflectidas no libro realizado en Gráficas Anduriña? Hai algunha creada ?ex profeso? para esta cita?Si, todas están publicadas en ?A fauna na obra de Ruibal?. É certo que tiven que facer unha selección entre as máis de 200 pezas que teño sobre este tema a causa do espazo, porque a maioría dos traballos son moi grandes, aínda que moi líricos. Por exemplo, teño un debuxo que mide uns 44 metros, dimensións moi complicadas de encaixar en calquera lugar. No entanto, algún día verán a luz, ou polo menos eu farei todo o posible para que así sexa.
É unha mostra fundamentalmente pictórica?
Non, tamén hai traballos de escultura. Son 56 pezas de pintura en lenzo, en pastel, debuxo con lápiz ou tinta chinesa e obras realizadas en bronce ou en arcilla mixta policromada. Ademais, tamén hai unha montaxe composta por varias serpes e culebras ibéricas que forman unha especie de niño e que aparecen na súa contorna, rodeadas de herba, cunha luz apropiada e son ambiente.
A súa inspiración obedece á realidade?
A maioría das veces si, pero a fantasía tamén xoga un papel importante na miña colección. O nacer nunha aldea permitiume poder ver de cerca a animais como vacas, ovellas, galiñas ou coellos, pero por desgraza descoñecía bastante todo o relacionado coas serpes, porque non hei ter a oportunidade de velas ao natural. Ben é certo que indaguei muchísimo sobre o tema e visualicei numerosas reportaxes sobre fauna que me permitiron analizar mellor o movemento e a cor das mesmas, entre outras características. Seleccionei 56 pezas de pintura, debuxo e escultura. Ademais, hai unha montaxe de serpes ao que lle teño especial agarimo» O libro ha ter moi boa acolleita. Estou contentísimo, porque non creo que se fixo en Galicia unha obra igual» Os animais foron parte fundamental na miña infancia e seguen séndoo no meu traballo actual»
Hai algunha especie que se lle resistiu sobre o lenzo?
Máis que sobre o lenzo coa arcilla… (ri) Hai unha peza dunha serpe da familia da boa que mide preto de catro metros de longo e que me deu algún que outra dor de cabeza.
Continúa inmerso na produción de obras relacionadas coa fauna ou xa pechou esa etapa?
De momento non teño intención de pasar páxina. Agora mesmo estou facendo bocetos para futuras pezas de grandes dimensións.
Será Vigo a única cidade galega que acolla a mostra?
?A fauna na obra de Ruibal? nace como unha exposición itinerante e está pensado que chegue a Madrid, Valencia, Bos Aires ou Chile, pero en Galicia, probablemente, esta sexa a única ocasión.
Volvendo ao libro, como foi acollido entre o público?
Moi ben. Estou contentísimo co resultado e coas críticas. Non creo que se haxa boto unha obra desta categoría en Galicia, sinceramente, porque o traballo de Anduriña foi impresionante. É un libro complicado, porque contén páxinas desplegables de 1,30 cm de longo, pero a calidade da cor convérteo nunha xoia para afeccionados e coleccionistas.
Este será dos poucos traballos que lle entren en casa, non?
(Rise) Así é. É o máis pequeno, pero uno dos máis luxosos e importantes da miña traxectoria.
 
http://diariodepontevedra.galiciae.com/
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario