§
O delegado territorial da
Xunta en Pontevedra, José Manuel Cores Tourís, insistiu na importancia deste
departamento para resolvelos conflictos dos consumidores,
§
Con este fin o Colexio
Arbitral de Consumo de Pontevedra emitiu 755 laudos para finalizar denuncias de
consumidores contra empresarios
O delegado territorial da Xunta en
Pontevedra, José Manuel Cores Tourís, destacou esta mañá a labor que está a
desempeñar o Servizo de Consumo de Pontevedra que, ao longo do pasado ano,
recibiu 6.332 reclamacións e denuncias.
Cores Tourís
recordou que o Instituto Galego de Consumo é un organismo autónomo de carácter
administrativo pertencente á Consellería de Economía, Emprego e Industria. “A
súa función principal é a de velar pola protección dos dereitos dos
consumidores e usuarios galegos, realizando actuacións de intervención no
mercado co fin de melloralo e garantir os dereitos e intereses económicos dos
mesmos”, engadiu.
Con este
propósito, existen dúas oficinas na provincia de Pontevedra, unha delas
situadas na capital e outra en Vigo. “Debe destacarse que os servizos que os
consumidores demandaron nos últimos anos non só aumentaron en canto a número de
solicitudes, senón tamén en relación a complexidade das mesmas”, matizou o
delegado territorial, quen deixou claro que esto supuxo que a estrutura do
organismo conte con profesionais cada vez máis cualificados “para poder facer
fronte aos grandes retos demandados polos usuarios”.
Os eixes
fundamentais de actuación do Servizo de Consumo xiran arredor da resolución de
conflitos presentados polos consumidores así como do control do mercado. Os cidadáns
poden así presentar consultas ou reclamacións. “No 2015, o servizo recibiu
6.332 destas demandas, principalmente relacionados coas telecomunicacións,
seguido de problemas co subministro eléctrico e gas”, engadiu Cores Tourís,
quen aproveitou para agradecer a colaboración dos concellos “que contan tamén
coas súas oficinas de atención ao consumidor”.
Para solucionar
os problemas dos consumidores existen tres vías: a mediación, o sistema
arbitral de consumo e a tramitación de expedientes sancionadores. “Recordar que
o sistema arbitral de consumo é totalmente gratuíto e permite resolver
reclamacións sempre que o conflito non verse sobre intoxicacións, lesións ou
mortes”, explicou o delegado territorial, quen recordou que existen 11.698
empresas adheridas a este sistema na actualidade e que ao longo de 2015, o
Colexio Arbitral de Consumo de Pontevedra emitiu 755 laudos.
Ademais, tamén
se encarga da protección da seguridade e saúde dos consumidores, para o que pon
en marcha campañas de tomas de mostras ou intercambio rápido de información,
para o cal todos os días se sae en busca dos produtos denunciados e, deste
xeito, de ser localizados, proceder á retirada dos mesmos.
Para a
realización de todas as tarefas relacionadas coa protección dos consumidores, o
Servizo de Consumo de Pontevedra conta cun corpo de inspectores de Consumo que
se dedican a vixiar, verificar e constatar o cumprimento da normativa que
afecte aos dereitos dos cidadáns, así como investigar e comprobar os feitos
postos en coñecemento da administración en relación a presuntas infraccións ou
irregularidades.
Os inspectores
tamén informan as empresas, realizan actuacións de mediación, preparan campañas
de inspección e executan as accións derivadas do sistema de intercambio rápido
de información relativo á seguridade dos produtos industriais.
Os consumidores
poden realizar as súas consultas presencialmente en calquera das oficinas de
Pontevedra o Vigo, ou ben telefónicamente, a través do número gratuíto
900231123.
SAÚDOS,
GABINETE DE
COMUNICACIÓN DA DELEGACIÓN TERRITORIAL DA XUNTA EN PONTEVEDRA
No hay comentarios:
Publicar un comentario